-
ОБРАЗОВАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ID: 2095 529
ҲАРОРАТ ТУШУНЧАСИНИНГ СИНЕРГЕТИК ТАЛҚИНИ
Авторы:Nuriddinov Baxriddin
Toshpo'latov Chori Xoliqulovich
Xoliqov Komil Nurmaxmatovich
-
ҲАРОРАТ ТУШУНЧАСИНИНГ СИНЕРГЕТИК ТАЛҚИНИ
Мақолада синергетика нуқтаи назаридан ҳарорат тушунчаси берилган. Ҳарорат (узунлик, масса, сирт, ҳажм ва бошқалар) каби жисмоний миқдорларнинг меъёрларини аниқламайди, лекин таналарнинг маълум ўзаро боғлиқ хусусиятларини (тананинг ҳолатини, кинетик энергияни, ички энергияни ва бошқаларни ўзгартириш) аниқлайди. Ҳарорат тананинг иситиш даражасини тавсифлайди. Мутлақ ҳарорат - бу молекулаларнинг ўртача кинетик энергиясининг ўлчовидир.
#ҳарорат #синергетика #энергия #термодинамик мувозанат #термометр #Цельсий шкаласи #музнинг эриши #қайноқ сув #энтропия
-
ОБРАЗОВАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ID: 2096 585
ЗАМОНАВИЙ ГЕОДЕЗИК АСБОБЛАРДАН УНУМЛИ ФОЙДАЛАНИШ ИСТИҚБОЛЛАРИ
Авторы:Aliqulov G'olib Nortoshevich
Aralov Muzaffar Muxammadiyevich
Bobomurodova Shoxsanam
-
ЗАМОНАВИЙ ГЕОДЕЗИК АСБОБЛАРДАН УНУМЛИ ФОЙДАЛАНИШ ИСТИҚБОЛЛАРИ
Кўпгина маълумот турларининг тез-тез ўзгариб бориши муносабати билан стандарт топографик хариталардан фойдаланиш қийинлашади. Сўнгги йилларда замонавий геодезик ускуналардан фойдаланиш муҳандислик иншоотларини қуриш ва тегишли тармоқларнинг хариталари ва режаларини тузиш имкониятларини яратишга ёрдам беради. Ушбу мақола айнан шу масалага бағишланган.
#топографик хариталар #геодезик ускуналар #оптик диапазонни топувчи #геодезик ўлчовлар #тадқиқотлар
-
ОБРАЗОВАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ID: 2277 506
РОЛЬ НАЧЕРТАТЕЛЬНОЙ ГЕОМЕТРИИ В ОБЩЕПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКЕ БАКАЛАВРА
Авторы:Jamanqulov Xamid Ochilovich
Xalilov Muxtor Suvonovich
-
РОЛЬ НАЧЕРТАТЕЛЬНОЙ ГЕОМЕТРИИ В ОБЩЕПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКЕ БАКАЛАВРА
Мақолада ўқув-мухандислик масаларини ечишда талабада фазовий тафаккур ва фазовий тасаввурни ривожлантиришга ёрдам берувчи усуллар ҳақида фикр юритилади.
#тасвир #тафаккур #эпюра #фазо #геометрик образ #текислик
-
ОБРАЗОВАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ID: 2285 497
ОЛИЙ ТАЪЛИМ ТИЗИМИ ЎҚИТУВЧИСИ КРЕАТИВЛИГИНИ ШАКЛЛАНТИРИШ МУАММОЛАРИ
Авторы:Parpiyev Odiljon Alimjanovich
Maxkamov Raxmonjon
-
ОЛИЙ ТАЪЛИМ ТИЗИМИ ЎҚИТУВЧИСИ КРЕАТИВЛИГИНИ ШАКЛЛАНТИРИШ МУАММОЛАРИ
Мақолада олий таълим ўқитувчиларида ижодкорликни шакллантириш, унинг ривожланиши учун назарий ва услубий асосларини яратиш бўйича баъзи фикрлар келтирилган.
#ижодкорлик #ўқув жараёни #педагогик талаб #объектив ўзини ўзи англаш #замонавий педагогик фаолият
-
ОБРАЗОВАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ID: 2288 296
ЛОЙИҲАЛАШ ТУШУНЧАЛАРИНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА МИЛЛИЙ МЕРОСИМИЗ МАНБАЛАРИДАН ФОЙДАЛАНИШ
Авторы:Rahimov Jo'ra Suyunovich
Rajabov Mansur Rustamovich
Fayzullayev Xayriddin Almurodovich
-
ЛОЙИҲАЛАШ ТУШУНЧАЛАРИНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА МИЛЛИЙ МЕРОСИМИЗ МАНБАЛАРИДАН ФОЙДАЛАНИШ
Мақолада дарс жараёнида талабаларда лойиҳалаш тушунчаларини шакллантиришда ва фазовий тафаккурни ривожланишда модел ва макетлар ясашнинг аҳамияти ҳақида фикр юритилади.
#модель #фазовий тафаккур #фазовий тасаввур #фазовий образ #Беруний кўпёқликлари #ёйилма #норий (тетраэдр)-тўртёқлик #орзий (гексаэдр)- олтиёқлик #ҳавоий (октаэдр)- саккизёқлик #фалакий (додекаэдр)-ўниккиёқлик #моий (икосаэдр)-йигирмаёқлик #макет
-
ОБРАЗОВАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ID: 2290 310
ALTERNATING PARITY SPECTRA OF HEAVY EVEN-EVEN NUCLEI
Авторы:Nodirbekov Maxmudjon Sulaymonovich
Qorjovov Mustafo Javlievich
-
ALTERNATING PARITY SPECTRA OF HEAVY EVEN-EVEN NUCLEI
Ноадиабатик коллектив модел асосида квадрупол ва октупол деформацияланувчи жуфт-жуфт ядроларнинг коллектив уйғонган ҳолатлари тадқиқ қилинди. Лантанид 150Nd, 154Sm, 154Gd ва актинид 228Th, 238U, 240Pu ядроларининг yrast-, биринчи non-yrast- ва иккинчи non-yrast-полосалардаги ўзгарувчан жуфтликдаги энергетик ҳолатлари ўрганилди. Коллектив ўзгарувчилар учун Гаусс ва гармоник осциллятор кўринишидаги потенциал энергиялари фойдаланилди. Ядронинг коллектив уйғонган ҳолатларидаги сирт деформациясининг ўзгариши ҳисобга олинди.
#квадрупол ва октупол деформациялар; ўзгарувчан жуфтликдаги спектр; yrast #биринчи non-yrast ва иккинчи non-yrast полосалар
-
ОБРАЗОВАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ID: 2375 258
СУЩЕСТВОВАНИЕ РЕШЕНИЯ УРАВНЕНИЯ НАВЬЕ-СТОКСА
Авторы:Davlatov Shokir Oltiboyevich
-
СУЩЕСТВОВАНИЕ РЕШЕНИЯ УРАВНЕНИЯ НАВЬЕ-СТОКСА
Мақолада фазовий ўзгарувчилар бўйича чегаравий шартлар даврий бўлганда Навъе-Стокс тенгламаларининг ечими мавжуд эканлиги исботланган.
#Навъе-Стокс масаласи #Галёркин усули #даврий чегаравий шартлар
-
ОБРАЗОВАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ID: 2455 308
УМУМЛАШГАН НОЧИЗИҚЛИ ШРЕДИНГЕР ТЕНГЛАМАСИНИ ҚАНОАТЛАНТИРУВЧИ СОЛИТОНЛАРНИНГ ЎЗАРО ТАЪСИРИ
Авторы:Aliqulov Muysin Nortoshevich
Suyunov Laziz Absumannon o'g'li
-
УМУМЛАШГАН НОЧИЗИҚЛИ ШРЕДИНГЕР ТЕНГЛАМАСИНИ ҚАНОАТЛАНТИРУВЧИ СОЛИТОНЛАРНИНГ ЎЗАРО ТАЪСИРИ
Мақолада солитонларнинг оммавий ахборот воситаларида ночизиқли дисперсия билан ўзаро таъсири таҳлил қилинади. Кенг кўламли параметрларда солитонлар чегараланган ҳолат ҳосил қилмаслиги кўрсатилган. Назарий натижаларни текшириш учун алгоритм ишлаб чиқилган ва Matlab тизимида ўзгартирилган чизиқли бўлмаган Шреденгера тенгламасини (МНУШ) сонли моделлаштириш дастури ишлаб чиқилган.
#импульс #дисперсия #солитон #стационар #оптик тизим #оптик толалар #микро тузилма
-
ОБРАЗОВАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ID: 2460 289
MULTIMEDIA. COMPONENTS AND DESIGN
Авторы:Kadirova Dilafruz Alimjanovna
-
MULTIMEDIA. COMPONENTS AND DESIGN
Ушбу мақолада ўқув жараёнида мультимедиа орқали дарсларни ривожлантиришдаги пухта ўрганишлар кўриб чиқилган. Қуйида келтирилган мультимедиа дарсларининг сценарийси компонентлар ва дизайн ёрдамида муҳокама қилинади. Ушбу мавзу тасвир, аудио ва видео каби турли хил ахборотларни топиш ва алмашиш каби жараёнларга айлантирилган. Материаллардан ташқари сценарийни лойиҳалаштириш, ММ таркибий қисмлари талабаларнинг билим олиш хусусиятига мувофиқлаштирилган.
#мультимедиа #Дизайн #имидж #лойиҳа #интерактив #рудиментар #видео #дуолинг #ютуб #педтехнология
-
ОБРАЗОВАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ID: 2463 420
ПРОДУКТИВ ТИЛ КЎНИКМАЛАРИ (ЁЗУВ ВА ГАПИРИШ) НИ РИВОЖЛАНТИРИШ УСУЛЛАРИ
Авторы:Eshonqulov Sherzod Usmonovich
-
ПРОДУКТИВ ТИЛ КЎНИКМАЛАРИ (ЁЗУВ ВА ГАПИРИШ) НИ РИВОЖЛАНТИРИШ УСУЛЛАРИ
Ушбу мақола самарали тил кўникмаларини ривожлантиришнинг самарали усулларига бағишланган, шунингдек нутқ фаолиятида бўлгани каби гапириш ва ёзиш қобилияти билан боғлиқ муаммоларни ҳал қилиш, шунингдек, ўйинлар, алоқа фаолияти ва замонавий педагогик технологияларни шакллантиришда роли, тил кўникмаларининг самарадорлиги таҳлил қилинади.
#нутқ #усуллар #ёзиш #ишлаб чиқариш кўникмалари #замонавий технологиялар